Afvallen met het paleo dieet

Je wilt op een gezonde manier afvallen en niet zoals veel andere diëten last krijgen van depressieve gevoelens en honger gevoel. In korte tijd gezond afvallen, met welk dieet is dat mogelijk? Welk dieet heeft geen directe impact op mijn psychische gesteldheid en zorgt er verder voor dat mijn lichaam strakker kan worden?

Het antwoord op deze vraag is de Paleo leefstijl. De Paleo leefstijl brengt behalve de afvalmogelijkheden ook verbeteringen met zich mee op het gebied van jou gezondheid. Zo is bij veel volgers van het Paleo dieet gebleken dat zij minder kans op hartklachten en diabetes hadden dan mensen die dit dieet niet volgen.

Daar bij komt ook nog eens dat veel deelnemers van mening zijn dat zij een mooiere en gladdere huid gekregen hebben. De voornaamste redenen waarom het Paleo dieet zo populair is heeft vooral met het gemakkelijke eetpatroon en de succesverhalen die bij dit dieet horen te maken.

Duizenden andere vrouwen en mannen zijn jou voorgegaan en lopen nu met nog meer zelfvertrouwen rond. Maar hoe helpt het Paleo dieet jou om af te vallen? Hoe krijg jij je lichaam weer strak voor de zomer? Ik heb een stappenplan, volgens het Paleo principe, opgesteld om jou hierbij te helpen!

Wat moet ik doen om af te vallen?

Om jou een overzichtelijk beeld van de te nemen stappen te geven licht ik elke stap uitgebreid toe zodat je precies weet wat je moet doen om meerdere kilo’s te verliezen!

Stap 1 – Begin met het eten van onbewerkte voedingsmiddelen

Onze voorouders aten vroeger uitsluitend onbewerkte voedingsmiddelen omdat er vroeger geen bewerkte voedingsmiddelen waren. Deze generatie was een extreem sterke generatie mede doordat zij op deze manier voeding tot zich namen.

Ga daarom altijd eerst op zoek als je een product wilt kopen of het rechtstreeks uit de natuur komt of niet. Vrijwel alle voedingsmiddelen die in een supermarkt verkocht worden zijn op enige manier in een fabriek bewerkt.

Deze zijn dus niet gezond voor je en moet je dus niet eten. Bewerkte voedingsmiddelen zitten namelijk vol met ongezonde vetten, suikers en vele andere schadelijke stoffen.

De fabrikant voegt middelen zoals deze alleen maar toe om het product lekkerder te maken en langer houdbaar, maar gezonder wordt het er niet van. Je denkt waarschijnlijk dat onbewerkte voedingsmiddelen nooit lekker kunnen zijn.

Je zult echter verbaasd zijn over hoeveel lekkere voedingsmiddelen jij nog steeds kan eten terwijl je ook nog eens afvalt. Gezond eten hoeft absoluut niet vies te zijn, en vergeet nooit dat de voordelen van gezond voedsel altijd de voordelen van ongezond voedsel zullen overtreffen!

Maar wat voor voedingsmiddelen zijn dan wel goed voor je?

Om je een overzichtelijk beeld te geven maken we onderscheid tussen vijf productgroepen. Namelijk vlees, groenten, olie en vetten, noten en fruit. De meeste soorten vlees zijn toegestaan. Probeer echter wel altijd eerst te achterhalen of deze niet bewerkt zijn.

Voorbeelden van gezond natuurlijk gevoerd vlees zijn kalkoen, rundvlees, varkensvlees en lamsvlees. Een goed stuk vlees hoeft dus zeker niet ongezond te zijn en draagt dus bij aan jouw doel. Ook vrijwel alle groenten zijn tijdens het Paleo dieet toegestaan bij jou doel om af te vallen.

Maar kijk wel goed uit of deze niet toevallig bewerkt zijn en dat je de verschillen tussen de vele soorten groenten kent. Want groenten met een hoog zetmeelgehalte, zoals aardappelen, bevatten veel koolhydraten/suikers/zetmeel.

Ik raad je daarom aan groenten met een hoog zetmeelgehalte te vermijden. Alle andere groenten raad ik je aan om er veel van te eten. Veel mensen denken dat vet de ultieme dikmaker is. Dit is echter totale onzin.

Zelfs als je wilt afvallen heb je vet nodig. Want ons lichaam put namelijk energie uit natuurlijke oliën en vetten om te kunnen blijven bewegen en leven.

Het grote gevaar van vet is dat er veel calorieën in zit je eet dus makkelijk er te veel van!

Oliën en vetten die goed voor je lichaam zijn, zijn onder andere olijfolie, kokosolie en avocado(olie). Je bent vast fan van noten. Noten zijn ook heel goed voor je!

Ook zaden kun je prima een lekker gebruiken in een gerecht zoals pompoenzaden, zonnebloempitten en pecannoten. Omdat je snel veel calorieën binnenkrijgt als je noten en zaden eet beperkt het dan per dag tot ongeveer 30 gram.

Ten slotte raad ik je ook aan om lekker fruit te blijven eten wat in het seizoen is. Ik raad je aan om gemiddeld 2 stukken fruit per dag te eten. In fruit zitten veel goede voedingsmiddelen die helpen om gezond te blijven.

Hoewel er in sommige soorten fruit redelijk wat fructose zit, is het altijd beter dan snoepgoed. Doseer jouw fruitgebruik dan altijd tot twee stukken per dag!

Eet geen granen meer omdat in granen veel koolhydraten zitten. Uit onderzoek is gebleken dat als je geen koolhydraten eet je afvalt. Er zijn nog meer redenen om granen niet meer te eten, dit zal ik je in een ander artikel meer over vertellen.

Ook soja kun je beter mijden. Je lichaam gaat het verteren en dan komt het een stofje tegen dat lijkt op een hormoon, hierdoor raakt ons lichaam in de war. Je lichaam gaat dan in de vetopslag stand staan.

Je kunt echt hele lekkere paleo gerechten maken met onbewerkte voedingsmiddelen. Oke, het is je nu gelukt om gezonder te gaan eten. Wat is de volgende stap?

Stap 2 – Ga meer sporten!

Je dacht natuurlijk niet dat je door uitsluitend gezond te gaan eten heelsnel afvalt. Dit klopt ook tot zekere zin. Als jij in 3 tot 6 maanden tien kilo af wilt vallen zou je dat al kunnen doen op basis van het eten van de bovenstaande voedingsmiddelen.

Maar als je sneller wilt afvallen? Dan zal je echt moeten gaan sporten. Afvallen gaat gewoon sneller als je sport. Omdat je al diverse voedingsmiddelen eet die heel gemakkelijk te verbranden zijn, betekent dit dus ook dat je vet sneller kan verbranden.

Zorg er daarom voor dat je regelmatig in beweging bent. Onze voorouders waren vroeger ten slotte ook altijd druk in de weer met het jagen op dieren en het verzamelen van hout groenten,fruit en noten.

Om af te vallen kun je best minimaal driekwartier per dag een lage intensiteit activiteit doen, bijvoorbeeld lopen, fietsen of zwemmen.

Het is ook aan te raden om 2 tot 3 keer per week full-body hoge intensiteitstraining (weerstand of intervaltraining) te doen dit kun je beter niet langer doen dan 45 minuten. Anders maakt jouw lichaam het stres hormoon aan dit bevordert het afvallen niet.

Daarom kun je ook beter geen duursporten gaan doen als je wilt afvallen.

Stap 3 – Val niet terug in je oude levensstijl!

Een veel voorkomend probleem bij veel vrouwen en mannen die een dieet volgen is het jojo-effect. Ze zijn bijvoorbeeld tien kilo afgevallen en hebben in de zomer een strak lichaam. Maar dan komt de herfst en dan laten veel vrouwen de gezonde onbewerkte voedingsmiddelen links liggen en beginnen zij al weer snel met het eten van ongezond voedsel.

Vind je dat geen zonde? Je hebt maanden lang hard gewerkt om de extra kilo’s er af te krijgen en binnen een paar weken eet jij deze kilo’s weer terug? Blijf daarom altijd waakzaam voor zwakke momenten en doe er alles aan om jezelf fit te houden. Probeer de voedingsmiddelen die je wel mag eten lekker te bereiden. Je kunt veel combinaties maken met de voedingsmiddelen die volgens het Paleo principe wél goed voor je zijn.

Vrouwen die het Paleo dieet niet alleen volgden om af te vallen, maar er ook hun hele levensstijl aan wijdden, merken op vele vlakken verbeteringen. Zo is een groot deel van deze groep vrouwen van mening dat zij er gezonder uit zien, een lager cholesterol gehalte hebben dan voordat zij het Paleo dieet gingen volgen en zij minder snel moe.

Probeer ook behalve de gezonde voeding er voor te zorgen dat je voldoende blijft sporten. Sporten is niet alleen goed voor jouw postuur maar ook voor je gemoedstoestand. Een lekker rondje lopen kan vaak een stress verlagend effect hebben en kan er dus ook voor zorgen dat jij minder snel voor de vette hap kiest.

Het is tijd overtollige kilo’s te verliezen, aan de slag!

Wil jij ook afvallen? Ben jij het zat om op het strand een shirt aan te trekken in plaats van die mooie bikini? Dan is het nu tijd om deze keer wel actie te ondernemen en aan de slag te gaan met het Paleo dieet.

Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gezondheid en lichaam, waarom zou je daar dan niets aan doen als dat op zo’n gemakkelijke manier mogelijk is door mijn paleo cursus in de praktijk te downloaden en toe te passen.

GRATIS EMAIL PALEO CURSUS


Door deze cureboekensus zal je elke dag zin hebben om paleo recepten te maken en te eten!  En je zal meer energie krijgen, gezonder worden, en vrolijker zijn. Wereldwijd zijn al miljoenen mensen je voor gegaan en hebben de vele voordelen ondervonden. Nu kan jij ook makkelijk de paleo levensstijl volgen door mijn cursus. 


Ja ik doe mee


 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: